Zamówienie (0)
Brak produktów w koszyku.
WRÓĆ DO ZAKUPÓW

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO FRATRII SP. Z O.O. www.sieciprawdy.pl

Niniejsza Polityka prywatności stanowi o przetwarzaniu i ochronie danych osobowych w serwisie internetowym Fratrii Sp. z o.o., umieszczonym pod następującym adresem: www.sieciprawdy.pl (dalej: „Serwis”).

Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Zasady przetwarzania danych osobowych, obowiązki administratora oraz uprawnienia podmiotu danych zostały uregulowane w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), Ustawie o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 r. oraz w przepisach szczególnych.

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych osób korzystających z Serwisu (dalej: „Użytkownicy”) jest Fratria sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni (81-472), ul. Legionów 126-128 (dalej: „Usługodawca”), która przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z RODO.

II. PROCESY, W KTÓRYCH DOCHODZI DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Wyświetlanie Serwisu

W związku z wyświetlaniem Serwisu dochodzi do wymiany informacji, w tym danych osobowych, między urządzeniem końcowym Użytkownika i naszym serwerem. Zgromadzone w ten sposób informacje są wykorzystywane do optymalizacji naszej witryny.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

Podczas wyświetlania Serwisu, działająca na urządzeniu końcowym Użytkownika przeglądarka wysyła na serwer naszej strony i czasowo zapisuje w tzw. pliku dziennika:

  • Adres IP identyfikujący połączenie internetowe, z którego korzysta urządzenie, na którym jest wyświetlana strona;
  • Datę i godzinę wejścia;
  • Informację o użytej przez Użytkownika przeglądarce i ewentualnie systemie operacyjnym urządzenia, z którego korzysta do wyświetlania strony;
  • Adres serwisu, który odwiedził użytkownik;

w następujących celach:

  • Zagwarantowanie niezakłóconego tworzenia połączenia;
  • Analiza bezpieczeństwa i stabilności systemu.

Podstawę prawną przetwarzania adresu IP oraz pozostałych danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO. Nasz uzasadniony interes wynika z wymienionych powyżej celów przetwarzania danych.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawnione podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

Dane techniczne „logi” są przechowywane na serwerze nie dłużej niż 24 godziny po ich utworzeniu, po czym są przenoszone do archiwum. Archiwalne logi są przechowywane przez okres do 30 dni. W uzasadnionych przypadkach dla zapewnienia realizacji celu przetwarzania danych mogą być przechowywane do momentu ustabilizowania systemu lub zakończenia analizy bezpieczeństwa.

  1. Założenie Konta

Użytkownik ma możliwość założenia Konta, które stanowi zbiór zasobów i uprawnień przypisanych mu w ramach Serwisu. Utworzenie konta poprzedza proces rejestracji, w którym podaje się niezbędne dane osobowe.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W procesie zakładania Konta przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Adres poczty elektronicznej;
  • ID zalogowanego Użytkownika;

W następującym celu:

  • Umożliwienie korzystania z zasobów i uprawnień przypisanych w ramach serwisu, a także z usług oraz przyznania uprawnień przypisanych do Konta.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarcie oraz realizacja umowy, której stroną jest podmiot danych), w związku z akceptacją Regulaminu serwisu internetowego Fratrii sp. z o.o.: www.sieciprawdy.pl (dalej: „Regulamin Serwisu”).

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu usunięcia Konta.

  1. Realizacja uprawnień posiadacza Konta
W ramach uprawnień posiadanych w związku z założeniem Konta, Użytkownik może przystąpić do „Usługi Prenumeraty Pocztowej”.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z realizacją zamówienia „Usługi Prenumeraty Pocztowej” przez Użytkownika posiadającego Konto przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Imię i nazwisko;
  • Dane adresowe;
  • Adres e-mail;
  • Numer telefonu;
  • Kraj;
  • Metoda realizacji płatności;
  • Data i godzina złożenia zamówienia;
  • Rodzaj subskrypcji (kwartalna, półroczna lub roczna);

A w przypadku wyrażenia chęci otrzymania faktury, dodatkowo:

  • Firma przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą;
  • Adres prowadzenia działalności gospodarczej;
  • NIP;

w następujących celach:

  • Zamówienie i obsługa subskrypcji;
  • Wystawienie dokumentu sprzedaży;
  • Ewentualne dochodzenie roszczeń.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi:

  • artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO - zawarcie oraz realizacja umowy, której stroną jest podmiot danych, w związku z akceptacją Regulaminu „Usługi Prenumeraty Pocztowej”;
  • artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO – realizacja obowiązku prawnego wynikającego z przepisu prawa; Zobligowanie do przechowywania dokumentów księgowych wynika z art. 74 Ustawy o rachunkowości;
  • artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu; Uzasadniony interes wynika z konieczności zabezpieczenia interesów spółki, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń.
b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne, podatkowe, prawne oraz realizującym płatności.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia/rozwiązania umowy z uwzględnieniem okresu przedawnienia roszczeń.

Dokumenty sprzedaży będą przechowywane przez okres wskazany w art. 74 Ustawy o rachunkowości - 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dotyczą, nie krócej niż przez okres przedawnienia zobowiązania podatkowego wskazany w art. 70 Ordynacji podatkowej – 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

4. Badanie satysfakcji Użytkownika
a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z wykonaniem badania satysfakcji Użytkownika, który zamówił „Usługę Prenumeraty Pocztowej”, przetwarzane będą następujące dane osobowe:

  • Adres poczty elektronicznej;

w następującym celu:

  • Przesłanie ankiety satysfakcji do Użytkowników, którzy zamówili „Usługę Prenumeraty Pocztowej” w celu uzyskania opinii o świadczonych usługach.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu; Uzasadniony interes wynika z chęci utrzymania wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Użytkowników z oferowanych produktów i usług.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu wyrażenia sprzeciwu albo usunięcia Konta.

5. Założenie Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost

Użytkownik ma możliwość założenia Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost, które umożliwia zakup Usługi Prenumeraty InPost. Utworzenie konta poprzedza proces rejestracji, w którym podaje się niezbędne dane osobowe.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W procesie zakładania Konta przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Adres poczty elektronicznej;
  • ID zalogowanego Użytkownika;

W następującym celu:

  • Umożliwienie korzystania z zasobów i uprawnień przypisanych w ramach Serwisu, a także z usług oraz przyznania uprawnień przypisanych do Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarcie oraz realizacja umowy, której stroną jest podmiot danych), w związku z akceptacją Regulaminu serwisu internetowego Fratrii sp. z o.o.: www.sieciprawdy.pl (dalej: „Regulamin Serwisu”).

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne, w tym dostawcy platformy wykorzystywanej do realizacji Usługi Prenumeraty InPost.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu usunięcia Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost.

6. Realizacja uprawnień posiadacza Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost

W ramach uprawnień posiadanych w związku z założeniem Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost, Użytkownik może przystąpić do „Usługi Prenumeraty InPost”.
a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z realizacją zamówienia Usługi Prenumeraty InPost przez Użytkownika posiadającego Konto Zakupowe Usługi Prenumeraty InPost przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Imię i nazwisko;
  • Dane adresowe;
  • Adres e-mail;
  • Numer telefonu;
  • Metoda realizacji płatności;
  • Metoda dostawy;
  • Data i godzina złożenia zamówienia;
  • Rodzaj subskrypcji (półroczna lub roczna);

A w przypadku wyrażenia chęci otrzymania faktury, dodatkowo:

  • Firma przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą;
  • Adres prowadzenia działalności gospodarczej;
  • NIP;

w następujących celach:

  • Zamówienie i obsługa subskrypcji;
  • Wystawienie dokumentu sprzedaży;
  • Ewentualne dochodzenie roszczeń.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi:

  • artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO - zawarcie oraz realizacja umowy, której stroną jest podmiot danych, w związku z akceptacją Regulamin „Usługi Prenumeraty InPost”;
  • artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO – realizacja obowiązku prawnego wynikającego z przepisu prawa; Zobligowanie do przechowywania dokumentów księgowych wynika z art. 74 Ustawy o rachunkowości;
  • artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu; Uzasadniony interes wynika z konieczności zabezpieczenia interesów spółki, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń.
b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne, podatkowe, prawne oraz realizującym płatności.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia/rozwiązania umowy z uwzględnieniem okresu przedawnienia roszczeń.

Dokumenty sprzedaży będą przechowywane przez okres wskazany w art. 74 Ustawy o rachunkowości - 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dotyczą, nie krócej niż przez okres przedawnienia zobowiązania podatkowego wskazany w art. 70 Ordynacji podatkowej – 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

7. Badanie satysfakcji Użytkownika

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z wykonaniem badania satysfakcji Użytkownika, który zamówił „Usługę Prenumeraty InPost”, przetwarzane będą następujące dane osobowe:

  • Adres poczty elektronicznej;

w następującym celu:

  • Przesłanie ankiety satysfakcji do Użytkowników, którzy zamówili „Usługę Prenumeraty InPost” w celu uzyskania opinii o świadczonych usługach.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu; Uzasadniony interes wynika z chęci utrzymania wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Użytkowników z oferowanych produktów i usług.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu wyrażenia sprzeciwu albo usunięcia Konta Zakupowego Usługi Prenumeraty InPost.

8. Przesyłanie informacji handlowych do Użytkowników

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z wyrażeniem przez Użytkownika zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Adres poczty elektronicznej;

w następującym celu:

  • Przesyłanie informacji handlowych dotyczących produktów i usług do zainteresowanych Użytkowników.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO –zgoda osoby, której dane dotyczą.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym

świadczącym usługi informatyczne, techniczne i organizacyjne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody na przesyłanie informacji handlowych.

9. Obsługa zapytań Użytkowników związanych z określoną tematyką Serwisów oraz publikacja przesłanych materiałów.

Użytkownik może przesłać zapytanie związane z oferowanymi Usługami oraz funkcjonowaniem Serwisu, a także udostępnić materiały w celu ich wykorzystania, w tym opublikowania przez Usługodawcę. Czynności te Użytkownik może wykonać za pośrednictwem poczty elektronicznej.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z przesłaniem zapytania lub materiału przez Użytkownika Serwisów, przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Imię i nazwisko;
  • Adres poczty elektronicznej;

w następujących celach:

  • Publikacja przesłanych materiałów;
  • Odpowiadanie na zapytania;
  • Rozwiązywanie problemów technicznych.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu. Uzasadniony interes polegający na przetwarzaniu danych osobowych wynika z celu jakim jest publikacja przesłanych materiałów, odpowiadanie na zapytania, rozwiązywanie problemów technicznych, a tym samym utrzymanie oraz zwiększanie zadowolenia Użytkowników.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne, prawne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu:

  • upływu 10 lat od zrealizowania zgłoszenia – w przypadku udzielania odpowiedzi na zapytania lub rozwiązywania problemów technicznych;
  • wygaśnięcia ewentualnych roszczeń – w przypadku publikacji przesłanych materiałów.
10. Zbieranie danych osobowych w celu analizowania ruchu w Serwisie oraz dostosowywanie treści i reklam

Podczas korzystania z Serwisu dane osobowe Użytkownika mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez Usługodawcę lub jego Zaufanych Partnerów w Serwisie i urządzeniach do zbierania danych osobowych, zapewnienia bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu w Serwisie, a także z techniczną możliwością udostępniania personalizowanych treści i reklam. Nie wykorzystujemy danych do personalizacji treści ani reklam. W procesie tym dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym mogą być profilowane.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz analizowaniem ruchu na stronie przetwarzane są następujące dane osobowe:

  • Informacje o preferencjach/zainteresowaniach;
  • Informacje o aktywności na stronie;

W następujących celach:

  • Zapewnienie większego bezpieczeństwa oferowanych Usług;
  • Dokonywanie pomiarów pozwalających na ciągle udoskonalanie oferowanych Usług.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej przez Usługodawcę stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą.

Podstawą przetwarzania danych osobowych przez Zaufanych Partnerów jest artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO - zgoda osoby, której dane dotyczą.

Zakres przetwarzanych danych osobowych oraz sposób wykorzystania informacji zależny jest od treści wyrażonej zgody. Wycofanie zgody na poszczególne kanały komunikacji marketingowej skutkować będzie nieprzetwarzaniem danych osobowych w zakresie objętym wycofaną zgodą. Zarządzanie zgodami możliwe jest w ramach udostępnionego przez Usługodawcę narzędzia, znajdującego się w dolnej części Serwisu „Prywatność”.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą być ujawniane podmiotom zewnętrznym – podmiotom świadczącym usługi informatyczne oraz Zaufanym Partnerom Usługodawcy.

c) Okres przechowywania danych osobowych/kryteria ustalania tego okresu:

W opisywanym procesie dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Użytkownika. Proces przetwarzania może zakończyć się także wraz z usunięciem lub wygaśnięciem plików cookies.

Informacje dotyczące udostępniania personalizowanych treści i reklam z wykorzystaniem reklamowych plików cookies znajdują się w pkt III Polityki Prywatności - „PLIKI COOKIES”. LOCAL STORAGE.

Listę Zaufanych Partnerów znajdziesz w zakładce „Prywatność” (znajduje się w prawym, dolnym rogu witryny) – „Partnerzy”.

11. Ustalenie odpowiedzialności Użytkownika

Do przetwarzania danych osobowych dochodzi w przypadku uzyskania przez Usługodawcę wiadomości o korzystaniu przez Użytkownika z Serwisu w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem Serwisu.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W związku z prowadzeniem czynności ustalających odpowiedzialność Użytkownika, przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych:

  • Adres poczty elektronicznej;
  • Adres IP;

w następującym celu:

  • Zabezpieczenie interesów Usługodawcy.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO. Uzasadniony interes wynika z celu wymienionego powyżej.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie mogą ujawniane podmiotom zewnętrznym świadczącym usługi informatyczne, prawne.

c) Okres przechowywania danych osobowych/ kryteria ustalania tego okresu:

Dane osobowe będą przechowywane do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń Usługodawcy.

12. Postępowanie reklamacyjne

W związku ze złożeniem reklamacji przez Użytkownika, a następnie rozpoczęciem postępowania reklamacyjnego, Usługodawca będzie przetwarzał jego dane osobowe.

a) Kategorie danych osobowych, cel przetwarzania danych, podstawy prawne:

W przypadku złożenia reklamacji przez Użytkownika, przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych:

  • Imię i nazwisko;
  • Adres do korespondencji;
  • Adres poczty elektronicznej;

w następującym celu:

  • Rozpatrzenie reklamacji.

Podstawę prawną przetwarzania danych wskazanych powyżej stanowi artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO. Uzasadniony interes wynika z celu wymienionego powyżej.

b) Odbiorcy/kategorie odbiorców danych osobowych:

Dane osobowe przetwarzane w powyższym procesie nie są ujawniane podmiotom zewnętrznym.

c) Okres przechowywania danych osobowych/ kryteria ustalania tego okresu:

Dane zostaną usunięte bądź zanonimizowane po upływie roku od rozpatrzenia reklamacji.

III PLIKI COOKIES. LOCAL STORAGE

Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania z Serwisu.

Podczas korzystania z naszego Serwisu, konfigurując odpowiednio ustawienia przeglądarki, Użytkownicy wyrażają zgodę na stosowanie plików cookies. Konfiguracja przeglądarki przez Użytkownika może polegać na wyłączeniu opcji zapisywania plików cookies bądź każdorazowym, uprzednim informowaniu Użytkownika o konieczności wyrażenia zgody na ich zapis. Należy pamiętać, iż konsekwencją wyłączenia plików cookies może być brak możliwości korzystania ze wszystkich funkcji Serwisu.

Stosowane pliki cookies:

a) Sesyjne pliki cookies, czyli tymczasowe informacje dotyczące wyświetlania poszczególnych stron internetowych, które są przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji;
b) Techniczne pliki cookies, które są niezbędne do prawidłowego działania Serwisów z racji konieczności zoptymalizowania witryny i dostosowania jej do przeglądarek oraz urządzeń;
c) Reklamowe pliki cookies, które umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika.

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych w związku ze stosowaniem reklamowych plików cookies znajdują się w pkt II ppkt 7 Polityki Prywatności - „Zbieranie danych osobowych w celu analizowania ruchu w Serwisie”.

Usługodawca stosuje technologię Local Storage (LS) będącą wydzielona częścią pamięci przeglądarki, służącą do przechowywania danych zapisywanych przez Serwisy w celu usprawnienia działań użytkownika odwiedzającego stronę internetową. Dostęp do niej ma jedynie strona internetowa, która działa w tej samej witrynie. Dane zostają zapisane, jednakże nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy każdym odwołaniu do serwera. Informacje przechowuje się bezterminowo – nie podlegają usunięciu wraz z zamknięciem okna przeglądarki.

IV. SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
  1. Serwisy społecznościowe

W treściach publikowanych w Serwisie Usługodawcy mogą być osadzane treści z zewnętrznych serwisów społecznościowych – X, Facebook, Wykop. Po osadzeniu takiego elementu w Serwisie, serwis społecznościowy może zbierać i przetwarzać dane nt. Użytkownika według przyjętych przez siebie zasad.

a) X

W Serwisie zainstalowany został przycisk do portalu społecznościowego X.

Usługodawcą jest X Internet Unlimited Company, Attn: Data Protection Officer One Cumberland Place, Fenian Street, Dublin 2, D02 AX07 IRELAND (dalej: „X”). Jest to wtyczka, dzięki której w Serwisie wyświetlana jest zawartość tablicy profilu Serwisu na X.

Więcej informacji na temat wykorzystywania danych Użytkownika przez X można znaleźć w Polityce Prywatności X: https://x.com/pl/privacy.

b) Facebook

W Serwisie zainstalowany został przycisk do portalu społecznościowego Facebook.

Usługodawcą jest Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia (dalej: „Facebook”).

Jest to wtyczka, dzięki której w Serwisie wyświetlana jest zawartość tablicy profilu Serwisu na Facebooku.

Ponadto wtyczka wykorzystywana jest do mierzenia skuteczności reklamowania naszego Serwisu za pośrednictwem platformy Facebook oraz optymalizacji pojawiających się tam naszych reklam. Jest to narzędzie, które pomaga nam mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w naszym Serwisie.

Więcej informacji na temat wykorzystywania danych Użytkownika przez Facebook można znaleźć w Polityce Prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/policy/.

c) Wykop

W Serwisie zainstalowany został przycisk do portalu społecznościowego Wykop.

Usługodawcą jest Wykop Sp. z o.o., ul. Grodziska 8, 60-363 Poznań, Polska (dalej: „Wykop”).

Cel i zakres gromadzenia oraz przetwarzania danych przez Wykop, a także prawa i opcje dotyczące ochrony prywatności Użytkowników, można znaleźć w polityce prywatności Wykopu pod adresem: https://wykop.pl/polityka-prywatnosci-i-cookies.

V. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH SPOZA UNII EUROPEJSKIEJ

Czynności przetwarzania danych osobowych, które zostały wskazane w pkt II ppkt 7 Polityki Prywatności – „Zbieranie danych osobowych w celu analizowania ruchu w Serwisie”, stosowanie plików cookies, o których mowa w pkt III Polityki Prywatności oraz korzystanie z serwisów społecznościowych, o których mowa w pkt IV Polityki prywatności, mogą wiązać się z przekazaniem danych osobowych na serwery podmiotów, które swą działalność prowadzą w Stanach Zjednoczonych (szczegółowe informacje na ten temat zawarte są w Politykach Prywatności poszczególnych odbiorców danych).

Usługodawca informuje, iż przekazywanie danych osobowych do Stanów Zjednoczonych odbywa się na podstawie odpowiednich mechanizmów prawnych przewidzianych w RODO. W przypadku odbiorców posiadających ważny certyfikat uczestnictwa w programie EU–US Data Privacy Framework, zatwierdzonym decyzją Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., transfer danych odbywa się zgodnie z tą decyzją stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony. W sytuacji, gdy odbiorca nie uczestniczy w tym programie, przekazanie danych realizowane jest na podstawie Standardowych Klauzul Umownych przyjętych przez Komisję Europejską, zgodnie z art. 46 ust. 2 lit. c RODO. Jednocześnie Usługodawca zobowiązuje się do stosowania dodatkowych środków ochrony danych, jeśli okażą się one niezbędne dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przekazywanych danych osobowych.

VI. UPRAWNIENIA PODMIOTU DANYCH

W przypadku, gdy przesłanką legalizującą przetwarzanie danych jest dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą, podmiot danych ma prawo ją w każdej chwili wycofać, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem. Użytkownik ma możliwość wycofania zgody:

a) W zakładce „Prywatność” (znajduje się w prawym, dolnym rogu witryny) – w przypadku, gdy czynność przetwarzania związana jest z wykorzystaniem plików cookies w celach marketingowych;
b) Za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: daneosobowe@fratria.pl – w przypadku, gdy czynność przetwarzania nie dotyczy Użytkowników zarejestrowanych w Serwisach oraz nie jest związana z wykorzystaniem plików cookies, o którym stanowi lit. a) powyżej.

Jeżeli spełnione są odpowiednie warunki wynikające z przepisów prawa, podmiotowi danych przysługują ponadto następujące prawa:

a) prawo dostępu do danych osobowych (art.15 RODO);
b) prawo do sprostowania niepoprawnych lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
c) prawo do usunięcia danych/ prawo do bycia zapomnianym (art. 17 RODO);
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art.18 RODO);
e) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
f) prawo do wyrażenia sprzeciwu (art. 21 RODO).

Ponadto podmiotowi danych przysługuje prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego odpowiedzialnego za ochronę danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

VII. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

Usługodawca, uwzględniając charakter, zakres, kontekst, cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia wynikające z przetwarzania, zapewnia, iż wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne służące zapewnieniu bezpieczeństwa danych osobowych, o których stanowią przepisy RODO.

Ponadto Usługodawca oświadcza, iż współpracuje z podmiotami zewnętrznymi, które uwzględniają konieczność zagwarantowania ochrony prywatności w ramach procesów, które prowadzone są z wykorzystaniem informacji o podmiocie danych.

VII. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

Polityka Prywatności może zostać zaktualizowana przez Usługodawcę, w szczególności w przypadkach wynikających z przepisów prawa lub zmian w zakresie przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach Serwisu. Wszelkie zmiany Polityki Prywatności będą komunikowane Użytkownikom na łamach Serwisu i będą obowiązywać najwcześniej od chwili powiadomienia Użytkowników o zmianach poprzez opublikowanie Polityki Prywatności w nowej treści na stronie Serwisu lub przesłanie na podany przez Użytkownika adres email. Dalsze korzystanie z Serwisu po wprowadzeniu zmian jest równoznaczne z akceptacją nowej treści Polityki Prywatności. Użytkownik ma prawo zapoznać się z nową wersją Polityki Prywatności oraz, w przypadku braku akceptacji zmian, zaprzestać korzystania z Serwisu lub wycofać zgodę na przetwarzanie danych, jeśli jest ona podstawą przetwarzania.

Niniejsza wersja Polityki Prywatności obowiązuje od dnia 23.09.2025 r.

IX. KONTAKT W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym w związku z realizacją przysługujących na podstawie RODO uprawnień, należy kontaktować się pisząc na adres poczty elektronicznej daneosobowe@fratria.pl lub listownie na adres: Fratria sp. z o.o., ul. Legionów 126-128 Gdynia (81-472), z dopiskiem „ochrona danych osobowych”.

Newsletter
Bądź na bieżąco i zamów newsletter.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Newsletter
Bądź na bieżąco i zamów newsletter.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję